وبلاگ

آیا می دانید کارایی “تصفیه کننده هوا” در صندلی ماساژور چیست؟

امروز می خواهیم در مورد قابلیت تصفیه هوا در صندلی ماساژور صحبت کنیم، اینکه تصفیه هوا چگونه صورت می گیرد، یون منفی چیست و چگونه یک صندلی ماساژور قادر به تولید یون منفی است

یون منفی چیست؟

“تصفیه  کننده هوا” یا اصطلاحا “یونولیزه کردن هوا” به معنی تولید یون منفی بیشتر در هوا می باشد. 
در هوا ذرات با یون های مثبت و منفي وجود دارند، بالا بودن ميزان يون های مثبت در هوا باعث احساس افسردگي، سر درد و سستي و رخوت و …. در افراد مي گردد. در صورتی که یونهای منفی ذرات باردار الکتریکی هستند که با آلودگی های موجود در هوایی ترکیب می شوند و و هوا را از وجود آلاينده ها پاك نمايند

چگونه صندلی ماساژور می تواند هوا را تسویه کند؟

در صندلی ماساژور دکمه ای تعبیه شده است که با زدن آن دستگاه شروع به تولید یون منفی می کند، يونهاي منفي خود را به آلاينده ها و عوامل آلرژي زا كه به صورت مثبت باردار هستند مي چسبانند . ذرات تشكيل شده جديد بزرگتر و سنگين تر از آن حدي مي شوند كه بتوانند به صورت معلق در هوا باقي بمانند و بنابر اين به طرف زمين كشيده مي شوند و از فضاي تنفسي ما خارج مي گردند، 
دریچه های خروجی یون منفی در کناره های سر صندلی ماساژور تعبیه شده است که باعث می شود اطراف سر و سیستم تنفسی یون های منفی بیشتری باشد و هوای تمیز تری برای تنفس تولید شود.

تولید یون منفی توسط صندلی ماساژور چه فایده ای دارد؟

حتما این سوال برای شما به وجود آمده که داشتن یونولیزه اکسیژن انقدر مهم است که بخواهم هزینه بیشتری برای خرید صندلی ماساژور کنم؟
شاید خواندن فواید ان بتواند جواب سوال شما را بدهد.
تحقیقات علمی ثابت کرده اند که در فضاهایی که از یون منفی بالایی برخوردار هستند آثار حساسیت ، آسم ، افسردگی ، خستگی و سر درد کمتر دیده می شود و در این مکانها افراد از توانایی ، قدرت کار ، تمایل به همکاری و کارکرد مغزی بالاتری برخوردار بوده و ضریب اشتباه آنان پائین می آید.
همچنین برخي مطالعات نشان داده كه يون منفي اثر بيولوژيكي روي باكتريها و ويروسها داشته و در صورت تماس، آنها را از بين مي برد. اتاقهایی که از یون منفی زیادی برخوردار هستند به شکل کامل چشمگیری نشان داده اند که از رشد باکتریها و خیلی عوامل بیماری زای دیگر جلوگیری کرده و در از بین بردن گرد و غبار ، ویروسها، دود سیگار، شورهء حیوانی، بوی نامطبوع و دودهای شیمیایی مسموم کنند ه تأثیر بی نظیری دارند.

یون منفی در کجا یافت می شود؟

يون منفي در طبيعت بوجود می آید ، و در مناطقي كه از خالص ترين و بالاترين سطح هواي سالم برخوردارند به وفور يافت مي شوند. 
 :به طور مثال
    بالاي كوهها و نزديك آبشارها تراکم یون های منفی بیشتر از 100.000 یون منفی در سانتیمتر مکعب است
    بعد از رعد و برق نیز تعداد بسیار بالایی یون منفی آزاد می شود که نتیجه طوفان الکتریکی است.
    در هوای تازه روستاها و چمن زارهاي دوراز شهر معمولأ 2000 تا 4000 یون منفی در سانتیمتر مکعب است
    صد البته در صندلی ماساژور قابلیت تولید یون منفی وجود دارد 
همه این ها در حالی که در هوای آلوده شهری میزان آن  به پائین تر از 100 یون منفی در سانتیمتر مکعب می رسد.
حال می دانیم که به چه دلیل در آبشارها ، کوه ها و جنگل ها احساس سبکی و انرژی بیشتری می کنیم، که این اماکن معمولأ سرشار از بیلیونها یون منفی هستند. 

:ضرورت استفاده از دستگاه های تولید یون منفی در منزل

متآسفانه امروزه به دلیل وجود آلاینده های هوا، کاهش فضای سبز، دوری از کوهستان ها و طبیعت تعداد یون های منفی در هوای اطراف ما بسیار پایین آمده است، از طرف دیگر نزديكي ساختمانها و منازل به يكديگر باعث شده که همان میزان یون منفی موجود نیز آزادی حرکت زیادی نداشته باشند و نتوانند تآثير خود را در فضاي داخلي ساختمانها به صورت طبيعي بگذارند به همین دلیل استفاده از دستگاه های تولید کننده یون منفی به  یک ضرورت تبدیل شده است به صورتی که یونیزاسیون هوا در بیمارستانها و اماکن کاری اروپا و روسیه به صورت اجبار در آمده است

چند نمونه صندلی ماساژور که قابلیت تولید یون منفی را دارند؟

صندلی ماساژور iRest به عنوان محصولی که تحت نظارت سازمان غذا و دارو آمریکا طراحی می شود در نمونه جدید صندلی ماساژور مدلصندلی ماساژور irest A80 خود، این قابلیت را اضافه کرده است.
همچنین صندلی ماساژور مدل صندلی ماساژور ROTAI 8600s نیز یکی از صندلی هایی است که این قابلیت را دارد، در این صندلی ماساژور حتی فیلتر های تسویه هوا نیز قابل تعویض می باشد.

در انتها امیدواریم این مقاله شما را در جهت خرید صندلی ماساژور مورد علاقه تان یاری رسانده باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *